OPROEP N.A.V. MENTIMETER AFGELOPEN ZONDAG 



  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Beste broers en zussen, 

Voor degenen die er niet bij waren afgelopen zondagmorgen: toen heb ik gepreekt over Marcus 1,21-28: Jezus drijft een onreine geest uit in de synagoge van Kafarnaüm. 

Een vraag uit de preek was: hoe vaak zou die man al in de synagoge zijn geweest zonder dat iemand ook maar iets merkte van die onreine geest? Conclusie: dat je niks merkt van de duivel wil niet zeggen dat hij er niet is. 

De vraag waar de preek toen op uitliep was: Hoe probeert de duivel jou bij God vandaan te houden? Daar kon via Mentimeter op gereageerd worden en hieronder kun je zien wat er uit kwam: 

2021 01 24 mentimeter

 
Tot mijn - en waarschijnlijk ook jullie - schrik dus zelfs ‘gedachten aan zelfmoord’... Ik heb die reactie wel voorgelezen en er wel bij stilgestaan in het gebed en ik had in de preek al gewezen op het Gebedsteam. Maar ik heb niet de oproep gedaan die ik bij dezen alsnog doe: 
 
Laat degene die dat ingevuld heeft alsjeblieft contact met mij opnemen. Of met iemand anders. Blijf er alsjeblieft niet alleen mee worstelen! 
 
Want de spits van de preek was: OK, de duivel probeert je dus op allerlei manieren bij God vandaan te houden. Maar… Jezus is sterker! Ga met die dingen naar Hem toe! En als je daar hulp bij nodig hebt: we hebben bv. een Gebedsteam. 
 
Deze Mentimeter bewijst hoe belangrijk het is dat we op elkaar letten. - Niet alleen de genoemde reactie maar ook nog andere. - Altijd, maar nu met Corona nog extra! 
 
Gelukkig hebben we Groeigroepen, want daarin is dat het gemakkelijkst, omdat ze overzichtelijk zijn. Let op elkaar, informeer hoe het gaat, vraag door, en als je denkt: ‘Dit gaat niet goed’, schakel dan je groeigroepleider in of je diaken of ouderling of mij. 
 
Gods zegen voor jullie allemaal! 
 
Sape Braaksma 
 
113 zelfmoordpreventie 
 
 

Inloggen

     

No Internet Connection